Rasism, always around

förlåt, men hatar människor som faktiskt tror att rasism kommer försvinna bara för vi får "mer förståelse" för andras kulturer och religioner. Rasism kommer alltid existera, och inte bara mellan vita och svarta eller svenskar och exempelvis albaner. Och vi ska hela tiden kämpa mot det, visst skitbra! Men det kommer aldrig funka, precis som med jämnställdheten. Det går inte och göra samhället helt jämnställt, hur skulle de se ut? då Skulle gubben som visar att man få gå över gatan vara svart eller ha en turban på huvudet, och övergångsstället skulle vara i flera färger, typ gult, svart, vitt och brunt? Eller så skulle varannan människa på jobbet vara kvinna/man, svart/vit, Gay/hetro!

Och sen ska man gå efter "trenderna", så är det mer acceptabelt att vara ex arab i sverige nu än svensk. Jag låter förmodligen jätte rasisisk nu, men folk ska också vara så himla känsliga när det gäller det ordet.

Jag har faktiskt en nära vän som är arab och därmed muslim. Jag Älskar henne och tycker hon är en underbar människa, men jag gillar inte hennes religion. Den drar ner henne och hon mår inte bra av pressen från familjen osv, de krav dem har på henne.  Det är synd att en religion ska låsa människor och förhindra dem från så mycket. Särkilt om det inte är frivilligt att delta i den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0